Hírek / Cikkek

(Ez a cikk egy másik oldalról származik)

2005.03.16 - Nem félünk nagyok lenni -
Pestiest

A 2004 legjobb lemezei listákon kikerülhetetlen
volt a nyolcvanas évekbeli angol poszt-punk/
new wave zenekarok örökségét elegáns slágerzenévé
alakító amerikai Killers bemutatkozó albuma,
a Hot Fuss, mely ráadásul jelentős kereskedelmi
sikert is aratott: Nagy-Britanniában listavezető és
tripla platina lett, de az Egyesült Államokban is
milliós eladást ért el. Az est.hu stábja az
európai turné bécsi állomásán találkozott a
Las Vegas-i kvartettel, mely a tervek szerint a U2 előzenekarént júliusban is visszatér majd az osztrák fővárosba.

Az 1981-es születésű Brandon Flowers énekes-
billentyűs és nála négy-öt évvel idősebb társai,
a gitáros Dave Keuning, a basszista Mark Stoemer
és a dobos Ronnie Vanucci a legamerikaibb városban,
Las Vegasban tűzték zászlajukra az angol zenét,
a Cure, a Smiths, a Joy Division, a New Order és
a Duran Duran - illetve az azokkal egy időben indult,
de csak a britpop idején befutott Pulp - örökségét,
és ennek a két évtizeddel korábbi zenei világnak az
ügyesen modernizált, divatosra igazított változatához
a sztárkvalitású frontember súlyos szerelmi csalódás
ihlette, baljós, sötét romantikájú, enigmatikus
szövegeit illesztették. A Killers zeneileg az Interpol
(Turn On The Bright Lights, Antics), kinézetre a
Strokes (Is This It, Room On Fire) testvére, de az
előbbinél frivolabb, az utóbbinál elegánsabb,
és mindkét New York-i zenekarnál slágeresebb. És népszerűbb, már most is, pedig igazán csak 2005
 elején kezdett befutni: Nagy-Britanniában a
Somebody Told Me
kislemezdal januári újrakiadása
végre No.1 pozícióba lökte az akkor már fél éve
piacon lévő albumot, Amerikában pedig a látványos
új videoklippel megtámogatott Mr. Brightside-nak köszönhetően érte el a Hot Fuss az egymillió eladott példány után járó platina státuszt (úgy, hogy ott
a Top20-ba akkor még be sem jutott - arra csak
épp a bécsi koncert hetében került sor). Három
Grammy-jelölésükből ugyan egyet sem váltottak
trófeára, néhány nappal később azonban nemcsak
a legjobb nemzetközi zenekar címet kapták meg az
NME Awards londoni gáláján, de Brandon a
legszexisebb
és a legjobban öltözött férfinak járó
díjakat is elnyerte a közönségszavazáson. Egy
héttel később, 2005. február 25-én a bécsi Arena
komplexum fedett csarnokában zakót, fehér inget
és piros nyakkendőt öltve próbál megfelelni az
ezzel járó felelősségnek.


 

Mi vagyunk a Gyilkosok és Jenny a barátom volt
- köszön a színpadra lépő Brandon Flowers és a
Killers már bele is vág az album első számába, a
Jenny Was A Friend Of Mine
-ba, melyben a főhősnek
egy vallatószobában kell számot adnia, hogyan
ölte meg a barátnőjét. Brandon a billentyűs részeknél csillogó szegecsekkel díszített szintetizátora
mögött állva énekel, de van kicsit arrébb egy másik mikrofonja is, amit néha leakaszt az állványról,
hogy jobban mozoghasson a színpadon, sőt az is
előfordul, hogy ezzel a mikrofonnal a kezében megy
vissza a szintihez, és csak jobbjával abszolválja az
egy kézzel is lejátszható témákat. A gitáros-
vokalista Dave viszonylag sokat mozog, főleg a
basszista Markhoz, a gyengéd óriáshoz képest,
a dobos Ronnie esetében pedig egész nyilvánvalóvá
válik, hogy az új hullám egyik legenergikusabb
popdobosa,  a Blondie-tag Clem Burke a példaképe.
A nagy lendülettel előadott dalok élőben végig
hűségesek a lemezen hallható verziókhoz,
semmi cifrázás vagy plusz szóló.

Az album első számát az album második száma,
a nagy slágerré lett Mr. Brightside féltékenységi
rohama követi, majd az album harmadik száma,
a következő kislemezdalnak szánt Smile Like You
Mean It
, nosztalgikus, fájdalmas szöveggel és U2-s gitárszólóval. Mielőtt bárki megijedne, hogy a
zenekar zsinórban egymás után ellövi a lemez
első felében koncentrálódó összes sikerdalát,
az énekes közli, hogy most egy olyan dal jön,
ami nincs rajta az albumon. Az Under The Gun
című B-oldalas szám az (a Somebody Told Me
maxi első kiadásáról), egy remek, tempós darab,
egy vergődő szerelmes egzaltált szövegével,
kill me now, kill me now, kill me now
refrénnel
és egy ügyes középrésszel - simán felkerülhetett
volna az albumra.

Sokan fenn vannak akadva azon, hogy a szövegeink
sokkal sötétebbek, mint a zenénk. Hát most itt egy
példa, hogy nyálas, behízelgő szövegű számaink is
vannak - konferál Brandon a Smiths- és Morrissey-
dalok hangulatában íródott Change Your Mind előtt
(ez a dal az eredeti angol albumváltozaton még nem szerepelt), majd egy vadonatúj dal jön, a már a
délutáni beálláson is játszott Where Is She?
(Rendőrautó állt a házatok előtt ma - szól a baljós
kezdősor). Ez egy új szám volt, most jöjjön egy régi - mondja az énekes a legnagyobb sláger, a
Somebody Told Me
előtt, ami az 1985-ös
Cure és Duran Duran tökéletes keveréke, diszkós
sulykolású refrénnel és meghökkentő szöveggel
(valaki azt mondta / hogy van egy pasid / aki úgy
 néz ki, mint egy csaj / akivel tavaly februárban
jártam
). Az iskolai tornaöltözőbe helyezett,
homoerotikus felhangoktól sem mentes Andy, You`re
A Star
után a Midnight Show jön, ami a zenekar
elmondása szerint ugyanannak a gyilkosság-trilógiának
a része, mint a nyitó Jenny Was A Friend Of Mine
(a trilógia harmadik darabja, a Leave The Bourbon
On The Shelf
egyelőre kiadatlan). A koncert főblokkját
a Glamorous Indie Rock & Roll ironikus himnusza
zárja, valahol David Bowie glam korszaka és az Oasis
között félúton. A Killers alig negyven perc zenélés után vonul le a színpadról.

 

 

Mielőtt belevágnának a ráadásba, Brandon
bocsánatot kér a közönségtől. Elmondja, hogy
azért nem volt a legjobb formában, mert beteg,
de inkább így is színpadra lépett, minthogy
lemondja a koncertet. A ráadásba két dal kerül: a szintetizátortémával indított On Top, melynek
második felében az A Night Like This című
Cure-szám motívumait ismerhetjük fel, és az
All These Things That I`ve Done
, amelyben a
I got soul, but I`m not a soldier
résznél a
gospel kórus hiányát közönségénekeltetés pótolja.
Ennyi az egész, a negyvenperces főprogram és a két ráadásdal nagyon kevésnek tűnik, még akkor is, ha
két szám (a Believe Me, Natalie és a koncertre
tényleg nem nagyon való Everything Will Be Alright) kivételével lejátszották az album teljes anyagát.
Lett volna még talonban néhány B-oldalas dal is
(például a kiváló The Ballad Of Michael Valentine),
esetleg a Why Don`t You Find Out For Yourself című Morrissey-feldolgozás, de nem - a Killers most ezzel
a fix 12 számos műsorral turnézik Európában,
csak a dalsorrendet váltogatja állomásról állomásra.

Az est.hu stábja egy fokkal szerencsésebb: a
koncert előtti délutánon, a hangpróbán a
Where Is She?
mellett két további új szerzeményből
is kóstolót kapunk az akkor még nagykabátot és
sálat viselő zenekartól. A soundcheck után meet
& greet
, azaz rövid, kötetlen találkozás egy tucatnyi szerencsés nyertes rajongóval, ahová szintén bepofátlankodunk, és sikerül is mindegyik
taggal váltani néhány szót. Brandon bevallja,
hogy csak annyit láttak Bécsből, amennyit a
turnébusz ablakán át lehetett a koncerthelyszínre
jövet, és nem is nagyon fognak többet, mert
éjszaka már indulnak tovább Münchenbe.
Mark aggódik, hogy U2 stadionturnéján mit fog
szólni hozzájuk a közönség, de megnyugtatjuk,
hogy a U2-rajongók tiszteletben tartják a
Bonóék által választott előzenekarokat.
Ronnie-nak csak köszönni tudunk, mert őt veszik
körbe legtöbben - legalábbis hozzá mernek
leginkább odamenni. A zenekar-alapító gitárostól,
Dave Keuningtől viszont a meet & greet után
húsz teljes percet kapunk: a büféasztalok fölötti
galérián ülünk le vele interjúzni.



- Milyen volt az életed a Killers előtt? 

- Én nem vagyok tősgyökeres Las Vegas-i, Iowa
államból jöttem. Öt éve költöztem Vegasba, voltak mindenféle melóim, például egy cipőboltban a
kaszinó bevásárlócsarnokában, ahonnan végül
elbocsátottak, mert rosszul ment az üzlet.
Ez végül pozitív dolognak bizonyult,
mert ekkor határoztam el, hogy összehozok
egy zenekart, amit mindig is akartam,
csak nem volt időm rá a munka mellett.

- Ez az első zenekarod?

- Nem, csak Las Vegasban az első.
A középiskolában benne voltam mindenféle
fos zenekarban, feldolgozásokat próbáltunk
játszani, meg saját számokat írni, de azok
nem voltak igazán jók. Gimnázium után még
bekerültem néhány ilyen-olyan zenekarba,
ahol tipikus kilencvenes évek eleji rockzenét
játszottunk a Nirvana, a Smashing Pumpkins és
hasonlók bűvöletében. Abban az időben azt a fajta
zenét szerettem. Aztán 1996-97 tájban a zene
unalmassá vált számomra, egy időre inkább más
dolgokkal kezdtem foglakozni. 2000-ben
költöztem Vegasba. Brandonnal 2001-ben találkoztam.

-Egy hirdetés hozott össze benneteket.- Igen,
miután kirúgtak, feladtam egy hirdetést egy
helyi lapban: Gitáros társakat keres
zenekaralakításhoz vagy csatlakozna már meglévő együtteshez.
Hatások: U2, Oasis, The Smashing Pumpkins, Beck,
The Beatles... - ilyesmi. Négy-öt zenekarnevet
írtam támpontnak, nem emlékszem már, hogy
pontosan kiket.

- A Cure és a Duran Duran nevét nem?

- Nem. Akkor még nem tudtam, milyen hangzást
szeretnék, sőt amikor Brandon és én találkoztunk,
még akkor sem tudtuk, milyen lesz a hangzásunk.
Annyi volt csupán a terv, hogy dalokat írunk,
és meglátjuk, merre visznek minket...
Persze már akkor is szerettem a Cure-t, de nem
írtam volna bele a hirdetésbe, mert az rémisztő
goth
fazonokat vonzott volna.

- Pontosítanod kellett volna: azt írhattad volna,
hogy az 1985-87 közti Cure. A zenekar
The Head
On The Door és Kiss Me Kiss Me Kiss Me című
albumai, ahol a legszínesebb, legslágeresebb volt
a Cure.


- The Head On The Door, igen, azt az albumot
különösen imádom.

- Hogyan zajlott az a bizonyos első találkozás
Brandonnal?


- Jelentkezett a hirdetésre, de utána egy hétig
még kerülgettük egymást telefonon, ami az én
hibám volt, mert nekem kellett volna visszahívnom.
De aztán végül találkoztunk személyesen. Nálam
akkor már volt egy szintetizátor, ő elkezdett
azon játszani, én meg gitároztam hozzá.
Tetszett, amiket Brandon játszott, de tetszett az énekhangja is, és ezt meg is mondtam neki,
bár akkor még az sem volt eldöntve, ki lesz
az énekes. Adtam neki egy kazettát, amin
mindenféle zenei ötleteim voltak, köztük a
Mr. Brightside
is, persze akkor még nem
volt címe, instrumentális verzió volt.
Brandon a következő héten visszajött vele,
hozta magával a saját szintijét, és megmutatta,
mit talált ki hozzá. Megmutatta a Mr. Brightside
szövegét, nekem meg tátva maradt a szám: ejha!
És meg is volt az első dalunk! Aztán még rögtön
akkor csináltunk néhány számot, amiket ma már
nem játszunk, de kezdetben nagyon sok dalt írtunk
nagyon rövid idő alatt.


- Brandonnak előtte nem sokkal volt egy szinti-pop
zenekara, a Blush Response. Hozott onnan magával
félkész dalokat?


- Hozott egyet-kettő, meg nekem is volt már
talonban egy-kettő, de onnantól kezdve a többi
már új ötlet volt.

- A zenekar többi tagját mennyi időbe telt megtalálni?
- Beletelt egy időbe, voltak más basszistáink és
dobosaink korábban, akikkel próbálkoztunk,
összesen két basszista és két dobos, ha jól
emlékszem. Mark és Ronnie akkor még más
zenekarokban játszottak. Láttak minket koncerten,
úgy ismerkedetünk meg: vagy közös fellépésünk volt,
vagy eljöttek nézőként. Mark például úgy került
hozzánk, hogy egyszer szívességből besegített,
amikor épp megint nem volt basszistánk, aztán
végül ott maradt állandó tagnak.

 

- Hogyan állt össze a bemutatkozó album, a Hot Fuss anyaga? Hogyan születtek a dalok?

- Sok olyan dal volt, amit Ronnie garázsában írtunk:
együtt dzsemmeltünk, és abból alakultak ki a számok.
Olyan is volt, mint például az Everything Will Be
Alright
, amit Brandon teljesen egyedül írt.
Az All These Things That I`ve Done nagy részét
is egyedül írta. Mostanában már több olyan szám
van, ami közös dzsemmelésből alakul ki, tehát
a második lemezre is több olyan kerül majd,
de biztos akadnak olyanok is, amiket
valamelyikünk már félkészen hoz. Brandon hoz
egy billentyűs témát, én meg rájátszom gitárral,
és a basszus meg a dob is kitalálja a maga szerepét.

- Említetted az All These Things That I`ve Done-t.
Az a meglepő ötlet, hogy egy fekete gospel kórust használjatok benne, honnan jött?


- Ahhoz a számhoz olyan monumentális hangzást
akartunk, amekkorát csak lehet. És egy gospel kórus hatalmasat tud emelni egy dalon.

- Számodra mit jelent az a dal?

- Sok mindent jelenthet, és épp az a nagyszerű
benne. Nekem személy szerint arról szól, hogy
úgy is lehet hinni valamiben, ha ténylegesen
nem is veszünk részt benne.

- A Killers név egy New Order-videoklipből jön,
ahol a tapasztalt öreg profik zenéjét egy jóképű
és fiatal zenekar játssza: egy ideális, tökéletes,
fiktív pop-rock zenekar. Amit ti megkíséreltetek a
valóságban is összehozni.

- Igen, a Get Ready album azelőtt nem sokkal jött ki,
hogy Brandon és én először találkoztunk. Nagyon
szerettem a New Ordert, de akkor még nem volt
meg nekem a lemez, Brandon hozta át magával
egyszer, és az teljesen magával ragadott.
Az egy nagyon alulértékelt album, úgy érzem.

- A mi weboldalunk, az est.hu olvasói szavazásán
az lett az év lemeze 2001-ben!


- Teljesen egyetértek, számomra is az volt az
 év lemeze. Rengeteg jó dal volt rajta. És az első
 klip a lemezről a Crystal volt, amiben megláttuk
 a lábdobra felírt The Killers zenekarnevet,
pont mikor nevet kerestünk magunknak.
Nagyon merész név volt, pont olyan, amilyet
kerestünk. És mivel nem volt foglalt a név,
lecsaptam rá. Megnéztem az interneten egy c
somó oldalt, ahol zenekarnevek voltak,
begépeltem a keresőbe, de nagy meglepetésemre,
nem volt The Killers nevű együttes (Killers nevű van,
egy bő két évtizede működő francia metálzenekar,
de
The névelő nélkül - a szerk.). Hurrá!

 

- Ez a név illik is a dalok hangulatához és Brandon szövegeihez: az albumotok tele van sötét
történetekkel, féltékenységről, kísértésről, bűnről.
Például gyilkosokról, akik féltékenységből ölnek.


- Szerintem ez csak szerencsés véletlen volt.
Brandon imád történeteket kitalálni, és egy
részük a halálról szól. Ez a név jól illik ahhoz,
amit a zenekarral akartunk, anélkül, hogy
erőltettük volna.

- A Mr. Brightside című dalotok új klipjében ti
magatok is felírtatok egy fiktív zenekarnevet a
lábdobra:
The Genius Sex Poets. Talán majd
egyszer egy másik együttes innen fogja
kölcsönözni a nevét.


- Ha valaki nagyon akarja, áldásunk rá. Mi is
 azt csináltuk, amit a New Order: ez a fiktív
zenekarnevünk a klipben. Brandon találta ki,
de én is jópofának találtam.

- A Mr. Brightside volt az első nagyköltségvetésű,
filmszerű videótok, tiszta
Moulin Rouge!
Hollywoodi színészek is szerepeltek benne, és
a legnevesebb kliprendezőnő, Sophie Muller
készítette. Élvezted a forgatást?


- Nagyon. Nekem persze könnyű volt, alig kellett
valamit csinálnom. Brandonnak nagyobb szerepe
volt a történetben, meg volt egy csomó színésznő,
akiknek órákat kellett tölteniük a sminkeléssel.
Nekem csak fel kellett venni egy elegáns ruhát,
és egy villámlátogatás tenni a sminkeseknél,
szóval könnyű dolgom volt. Nagyon jól sikerült,
színpompás, puccos klip lett, és jól megy a dalhoz.

- A Mr. Brightside más miatt is különleges:
a gitárszólója kísértetiesen emlékeztet az
Örömóda fő motívumára. Ez szándékos
tisztelgés volt?


- Ebben én vagyok a ludas. A többieket is
megkérdeztem, nem ismerős-e nekik, mivel
több gitártémát is kipróbáltam oda. Nagyon
ismerős volt, de senki nem jött rá honnan.
Eredetileg csak a demóban maradt volna úgy.
Azt mondták, ne aggódjak miatta, később
még lesz bőven alkalom kicserélni. Aztán végül
ott maradt. Csak akkor ugrott be, mi is az, amikor
már késő volt: aha, megvan, ez Beethoven!
Oké, nem teljesen a Beethoven-dallam,
de közel van hozzá. Egyébként imádom Beethovent,
nagy rajongója vagyok, meg is van néhány
klasszikus darabja CD-n. Teljesen kiment a fejemből,
ez a tudatalattim tréfája volt. (elvigyorodik)
Szerencsére Beethoven már nem tud beperelni
minket miatta.

- A második albumotokhoz hány új dal készült
már el?

 

- Igazából csak két teljesen kész új számunk van,
de mellette tíz olyan, amiben kábé 80%-ig össze
vannak rakva az ötletek. 100%-osra megcsinálni
őket, az a nehéz dolog, főleg miközben turnén
van az ember. Nincs elég időnk befejezni, és rögtön
élőben játszani őket. Néhány hónap múlva lehet,
hogy lesz egy újabb teljesen kész dalunk, aztán
még egy és még egy. Turnén ez is szép teljesítmény. Nemrég például Glasgow-ban egy szabadnapunkat
arra használtuk, hogy bementünk egy stúdióba
próbálni, és ott komolyan tudtunk dolgozni.
Hat óránk volt egyvégtében, szemben a
félórás-egyórás beállásokkal, amik a koncertek
előtt adódnak. Szóval a turné után nem fog
nehézséget okozni gatyába rázni, és készre
megcsinálni az új számokat.

- Milyen zenekarokkal éreztek rokonságot a
mostani színtéren?


- A Franz Ferdinand albumát nagyon szeretjük.
Találkoztunk is velük, és emberileg is nagyon
megkedveltem őket. Aztán ott van az Ambulance:
ha nem is igazán hasonlít a hangzásuk, sokat
turnéztunk velük, és jól kiismertük egymást, összebarátkoztunk. Az ő lemezük is elég jó,
nem tudom, hogy már megjelent-e
(az Ambulance Ltd nevű New York-i zenekar cím
nélküli bemutatkozó albuma 2005. március 14-én
jelent meg - a szerk.
).

- Mostanában egyre látványosabb a Joy Division,
a New Order, a Cure, a Smiths és a korai nyolcvanas
évek egyéb meghatározó brit zenéinek reneszánsza,
amihez mellettetek olyan zenekarok is hozzájárultak,
mint például az Interpol vagy a Rapture.
Mit gondolsz ezekről az együttesekről?


- Mindkettő nagyon jó zenekar, megvannak a
lemezeik, és tetszenek is. Ami a Rapture-t illeti,
remélem, hogy egy erősebb albummal térnek
majd vissza, mert úgy éreztem, hogy az első
lemezük nem lett olyan jó, mint amilyen lehetett
volna. Szerintem több van bennük. Az Interpol
viszont nagyon rendben van, jól is megy nekik.
Nincsenek túlértékelve, és nem is spirázzák túl a
dolgokat. Ők még nagyon hosszú ideig a színen maradhatnak, és igazi kultikus zenekar lehet
belőlük stabil rajongótáborral.

- Az Interpol nagyot lépett előre a második
albumával.


- Igen, én is így látom. Hatalmasat fejlődtek.

- Visszatérve az előző kérdésre: örülsz annak,
hogy újra előtérbe kerültek az előbb említett
nyolcvanas évek eleji poszt-punk,
new wave
zenekarok, azáltal hogy a hozzátok hasonló
fiatal együttesek őket és az ő örökségüket, hangzáseszményüket tűzik a zászlajukra?


- Igen, örülök, nagyon jól esik, szórakoztató,
de közben aggasztó is. Tényleg úgy néz ki, hogy
egy új trend születik, de ha tényleg ez történik,
akkor törvényszerűen el is fog pusztulni idővel,
néhány év alatt. És csak az önmagukban is
értékes zenekarok maradnak talpon. Sok jó
együttest látok feltűnni, akik elég különbözőek,
de ha egyetlen skatulyába szorulnak, akkor
megvan az a veszély, hogy elhal ez az egész színtér.
De abban biztos vagyok, hogy egy maroknyi
zenekar megmarad. Az Interpol egészen biztosan.

 - Az Interpollal ellentétben a ti zenétek
ráadásul
mainstream pop produkcióként is
tud funkcionálni. Ez jut eszembe a

Glamorous Indie Rock & Roll című dalotokról is:
ideje visszavinni a glamourt, a csillogást az
indie gitárzenékbe - és ez az, amit a Killers sikerrel tesz
meg. Mit szólsz ehhez az értelmezéshez?


- Egy bizonyos szempontból van benne igazság,
másrészt viszont félreértés is. Mikor írtuk a dalt,
nem döbbentünk rá, hogy az indie rock`n`roll
fogalma más országban mást jelent: Angliában
tényleg működik együtt a glamour és az indie rock,
de Amerikában nem. Mi ezt ironikusan gondoltuk,
de otthon ezt senki nem értette meg. Egy csomó
támadás ért minket miatta, piszkálta az emberek
csőrét. Így aztán az a szám végül le is maradt az
album amerikai kiadásáról, pedig rajta kellett
volna lennie (a Change Your Mind című dal
került a helyére, de Magyarországon szerencsére a
Hot Fuss francia kiadását forgalmazzák, amelyen
mindkét szám szerepel - a szerk.
).

- A brit indie publikumot és az amerikai
popközönséget egyaránt megnyertétek magatoknak,
egyre nő a népszerűségetek. Nem félsz attól,
hogy túlságosan nagy lesz a zenekar körüli
felhajtás és az ezzel járó nyomás?

- Vannak félelmeim, de ezen a téren nem igazán.
Néhányan mindig finnyásak, ha látják, hogy egy
zenekar túlságosan népszerűvé válik, húzzák a
szájukat, és nem hallgatnak többé minket. Örülnék,
ha az emberek átlátnák a helyzetet, levonnák a következtetéseiket, és rájönnének, hogy ha túl sok reflektorfény esik ránk, arról nem csak mi tehetünk.
Mi nem félünk nagyok lenni. Népszerűek akarunk lenni,
ez is közrejátszik abban, hogy magunkra vonjuk a reflektorfényt, illetve hogy nem hárítjuk el. Reméljük,
ezzel nem sértjük meg azokat, akik azt szeretik, ha a zenekaraik kicsik maradnak, de mi nem szeretnénk kis zenekar maradni.

Vissza a Hírek / Cikkekhez!

 

 

Forrás:http://www.pestiest.hu/cikk.php?cikkid=
31744

 

 

 

 

 

 


MusicPlaylist